Mason Games melancarkan dua buah permainan hiper-kasual termasuk tajuk terbaru mereka iaitu Scoopy – The Ice Cream Adventure."> Mason Games melancarkan dua buah permainan hiper-kasual termasuk tajuk terbaru mereka iaitu Scoopy – The Ice Cream Adventure." /> Mason Games melancarkan dua buah permainan hiper-kasual termasuk tajuk terbaru mereka iaitu Scoopy – The Ice Cream Adventure." />

Mason Games mahu bawakan tema Asia ke persada dunia, lancarkan Scoopy – The Ice Cream Adventure

Sebuah pembangun dan penerbit permainan tempatan, Mason Games melancarkan dua buah permainan hiper-kasual termasuk tajuk terbaru mereka iaitu Scoopy – The Ice Cream Adventure. 

Permainan ini sudah boleh dimuat turun secara percuma di Google Play Store. 

Menurut sebuah laporan daripada Report and Markets, pada akhir 2021, akan terdapat 250 juta pemain atas talian mudah alih di Asia Tenggara dengan pasaran seperti Indonesia, Malaysia, Thailand, Vietnam, Singapura, dan Filipina menjadi pasaran utama dalam perkembangan permainan hiper-kasual ini. 

Daryl Lau, CEO dan Pengasas Bersama Mason Games menyatakan, “Matlamat kami adalah untuk menghasilkan rasa kekitaan dan lambang ciri tempatan dengan menggabungkan elemen Asia kedalam permainan kami yang unik untuk rantau ini.

“Kebanyakan permainan atas talian mempunyai elemen Asia tetapi ianya terdapat pelbagai versi atau persepsi masyarakat Asia yang sukar untuk dikenali. Jadi pada terasnya, kami mahu menghasilkan pengalaman yang menyeronokkan yang orang ramai boleh ambil bahagian dan rasainya sendiri.” katanya.

Mason Games juga menyasarkan untuk melancarkan 50 permainan hiper-kasual menjelang akhir 2022. Selain itu, mereka akan mengetengahkan tema Asia di dalam permainan untuk pemain baru dan pemain sedia ada mereka. 

Selain menyasarkan untuk mengembangkan dan membina jenama mereka di pasaran Asia Tenggara dengan membangunkan pasukan pembangun untuk mempertingkatkan produksi dan rekaan permainan. 

“Penerimaan awal buat permainan kami adalah sangat positif, merupakan satu tanda yang baik untuk permainan kami yang diinspirasikan daripada Asia. Bagaimanapun, kami cakna bahawa kami di permulaan pengembaraan dan terdapat billion pemain yang akan menghargai penghormatan kami pada budaya Asia,” kata Daryl.

Bagi anda yang ingin mencuba permainan hiper-kasual mereka, muat turun Scoopy – The Ice Cream Adventure dan Math Cat Boxing

RELATED NEWS

+